vanzelfsprekend effect

Saton Optiek

Saton Optiek adviseurs op het gebied van comfortabel zien, is een zelfstandig familiebedrijf. Zestig jaar geleden gestart door de vader van de huidige eigenaar Kees Saton.

Blije klanten creëren door goed advies, de juiste oogmeting door medisch en technisch goed onderlegde medewerkers, is wat dagelijks nagestreefd wordt. “Zien staat voor ons centraal in alles wat we doen, daarbij streven we naar een leven lang probleemloos zien.”

Wat was jullie vraag aan Effect ICT?

“Wij zochten een partner die met ons meedenkt, in staat is onze ICT efficiënt in te richten, ons te ontzorgen. Het toenmalige ICT-bedrijf voldeed niet aan die eisen. Doordat een van onze collega’s al goede ervaringen had met Effect ICT in zijn vorige baan, gaf dat de doorslag. Onze vraag nu is om binnen budget ons zo goed mogelijk te ondersteunen, onder andere op het gebied van beveiliging en koppeling met andere systemen.”

Wat is hun aanpak?

“In de loop der jaren is hun aanpak steeds beter geworden. Goede communicatie, goede terugkoppeling, goed gedocumenteerd en een portal voor de tickets. Inzicht in onze vraag, goede planning, binnen budget en goede rapportages. Ze verplaatsen zich in mij als klant. Dat vind ik belangrijk. Ze weten wat er speelt en hoe belangrijk IT is voor ons als bedrijf.”

Wat maakt hen onderscheidend?

“Persoonlijk, betrokken, dienstbaar. Het is een service- en oplossingsgerichte organisatie.”

Wat is het effect van de samenwerking?

“Het effect is een goed functionerende IT-omgeving. Wij hebben een prettige samenwerking waarbij zij vooruitdenken en meer naar zich toetrekken om ons nog meer te ontzorgen. Zij verdiepen zich in onze business en onderhouden ook de contacten met de leveranciers.”

Wat is jullie beleving bij het bedrijf?

“Ik verwacht persoonlijkheid, daadkracht en dat ze oplossingsgericht zijn. Daar voldoen ze allemaal aan. Zij praten met mij in klanttaal en niet in ICT-taal, ze snappen tot waar mijn kennis reikt en zij zijn niet te beroerd om mij de ontbrekende kennis bij te brengen.”

Zou je ze aanraden?

“Vanwege al het bovenstaande zeker. Ze hebben echt stappen gezet. Ze managen de verwachtingen, werken nu met een ticketportal, denken vooruit en de communicatie is prima, alsook hun rapportages.”

Bart Tanke
Operationeel manager

btn-bezoek-website