En je kan er ook mee bellen…

De smartphones van tegenwoordig zijn meer smart dan phone… Je kunt er zo veel mee, dat je bijna vergeet dat je er ook nog mee kunt bellen. En datzelfde geldt ook voor bellen over het internet, we noemen dat ook wel VoIP (Voice over IP).
Ken je ze nog, die mooie oude bakelieten telefoons? Je belde gewoon over, wat wij noemen, een analoge lijn en je kon er ook niets anders mee dan alleen maar bellen. Tegenwoordig belt bijna iedereen over het internet. Dat vergeten we misschien heel makkelijk, maar de lijn die je thuis gebruikt om (smart) TV te kijken en te bellen is jouw internet en ja je kan er dus ook mee internetten.
Dus wat met een heel mooi woord VoIP heet, doen we al een tijdje.
Per 1 september aanstaande vervallen de analoge en ISDN-lijnen, dan belt iedereen over het internet. De voordelen van bellen over het internet zijn legio. Natuurlijk kan je de lijn laten doorschakelen naar jouw mobiel, daarmee ben je 24/7 bereikbaar. Minder bekend zijn de synchronisatiemogelijkheden met digitale agenda’s, een personal assistent die de beller laat weten dat je net met lunchpauze bent of in een vergadering zit. Of dat je altijd vanaf een vast zakelijk nummer belt, terwijl je belt met jouw smartphone.
Een andere optie is de koppeling van het adresboek op de pc aan jouw telefooncentrale. Krijg je een mail binnen waar ook een telefoonnummer in staat? Klik erop en je belt meteen met de juiste persoon. Doordat het adresboek is gekoppeld, zie je wie er belt en heb je door de koppeling aan het CRM-pakket direct inzichtelijk wie de klant is en wat hij eventueel al aan diensten of producten afneemt.
En laten we wel wezen, we vinden het toch allemaal fijn als de telefoon opgenomen wordt en een vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn zegt: Goedemorgen meneer Nachtegaal, wat kan ik voor je doen? Die persoonlijke touch willen we toch allemaal!
Nog een voorbeeld. Je hebt een bedrijf dat internationaal werkt. Zo word je gebeld door klanten uit Frankrijk, Duitsland en Spanje. Dan is het toch fantastisch dat de telefooncentrale signaleert uit welk land gebeld wordt en dat de beller direct wordt doorgeschakeld naar de persoon of afdeling en in de gewenste taal wordt aangesproken? Dat levert je niet alleen heel veel goodwill op, maar het bespaart je ook een hoop tijd.
Of je nu een mkb hebt of aan het hoofd staat van een multinational, elke VoIP telefooncentrale is uit te breiden en te voorzien van gewenste functionaliteiten. Samen met jou kijken we naar jouw wensen, hoe is de situatie nu, waar wil je heen, welke functionaliteiten zijn gewenst? Je krijgt een telefooncentrale afgestemd op jouw wensen. Wij doen dat in eigen beheer en met al jouw vragen kan je dus bij ons terecht!
Kortom de mogelijkheden van bellen over internet zijn zo omvangrijk, dat je bijna zou vergeten dat je ook nog gewoon kan bellen.
Effect ICT Solutions B.V.
Bart van der Vijver
071-7114641
Deel dit bericht
Dalibor helpt je verder op de Servicedesk
Op de servicedesk helpt Dalibor al onze klanten zo goed mogelijk aan de telefoon en via remote beheer.
Kan Dalibor jou ergens mee van dienst zijn?
